Îndiguirea pârâului Beselcin

Vicepreşedintele Consiliului Jude­ţean Braşov, Attila Kovacs, a anunţat că Agenţia Naţională de Regle­mentare şi Monitorizare a Achi­ziţiilor Publice a aprobat publicarea pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice a anunțului licitaţiei privind îndiguirea pârâului Beselcin şi amenajarea tere­nurilor din împrejurimi.

Kovacs a afirmat că decizia era firească în condiţiile în care oficialii Minis­terului Mediului şi-au dat avizul de peste trei luni şi au inclus în bugetul propriu fonduri în valoare de peste 4,2 milioane de euro pentru lucrările de îndiguire a pârâului, pre­cum şi pentru construirea unor canale de deviaţie adiacente pe o lungime de 1,8 km.

Licitatie publica anulata

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat, la jumătatea lunii martie, licitaţia pentru construirea aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav.

Preşedintele Consiliului Judeţean Aristotel Căncescu a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că motivul anulării licitaţiei este ”pueril” şi fără rost.

„Licitaţia s-a anulat pentru un motiv pueril, pentru că noi am fi trecut în caietul de sarcini ca firma care va executa lucrările să aibă cinci ingineri, şi că nu am fi cerut să aibă şi subingineri.Nu cred că asta era o problemă pentru anularea licitaţiei. Puteau să ne ceară acest lucru şi l-am fi corectat, dar este clar că se intenţionează să fim amânaţi până la alegerile locale, să nu putem începe lucrările la pistă înainte de campania electorală, cu toate că banii îi avem, proiectul există, zona este viabilizată, expropierile sunt aproape de final”, a explicat Căncescu.

Sursa citată a precizat că nu numai la nivelul judeţului Braşov se întâmplă astfel de lucruri. În calitatea sa de preşedinte al Ligii Aleşilor Locali din PNL are informaţii de la colegii săi că în mai multe judeţe din ţară sunt licitaţii blocate.

„Cred că cele două instituţii ale statului ANREMAP şi CNSC au sarcina să ne blocheze. Este un lucru total incorect, iar cei care comit asemenea abuzuri trebuie să plătească. Vă promit că nu o să las asemenea lucruri fără urmări. Se pot cere despăgubiri şi se pot face plângeri penale, pentru că acestea sunt nişte abuzuri în serviciu. Este clar suntem urmăriţi ca să nu facem această investiţie”, a mai afirmat preşedintele Consiliului Judeţean.

Până în acest moment, pentru viitorul aeroport internaţional Braşov-Ghimbav, Consiliul Judeţean a viabilizat zona pe cele 200 de hectare, s-a dezafectat staţia de epurare ape uzate, iar localitatea Hălchiu a fost conectată la reţeaua de apă a Braşovului, s-a împrejmuit zona şi s-a realizat un drum provizoriu deocamdată. În prezent este în curs licitaţia pentru îndiguirea râului Besălcin cu fonduri de la Ministerul Mediului, a mai spus Aristotel Căncescu. Investiţia se ridică la 60 de milioane de euro, faţă de 100 de milioane de dolari în anul 2005 când firma canadiană Intelcan a dorit să realizeze această investiţie. Firma canadiană s-a retras din afacere anul trecut, iar construcţia aeroportului a fost preluată de Consiliul Judeţean.

După construcţia pistei, investiţie care se ridică la aproape 20 de milioane de euro, Consiliul Judeţean doreşte să atragă în afacere şi alţi investitori pentru finalizarea lucrărilor celorlalte construcţii necesare funcţionării aeroportului.

SURSA: Agerpres

Conferinta de presa 7 martie 2012

Conferinta de presa care include ideile de la aeroportul Ghimbav
Aristotel Cancescu – Presedintele Consiliului Judetean Brasov

Licitatie pentru constructia pistei

Consiliul Județean va organiza, pe 2 aprilie, licitaţia pentru construirea pistei aeroportului de la Ghimbav.

Valoarea estimată a contractului este de 17,705 milioane de euro fără TVA (aproximativ 21,5 milioane de euro).

Câştigătorul licitaţiei va trebui să construiască o pistă de decolare/aterizare cu o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, precum şi cu acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte a acesteia. Potrivit anunţului de licitaţie, preţul va conta în proporţie de 80% în atribuirea contractului, în timp ce 20% va fi reprezentat de durata garanţiei.

Licitatie pentru pista aeroportului a fost blocata

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a anunţat duminică că iar este blocată licitaţia pentru construirea pistei aeroportului internaţional de la Ghimbav.

„Ni se pun piedici mari la nivel de ANRMAP, unde efectiv ni se blochează toate licitațiile fără de care nu putem începe lucrările nici la aeroport, nici la alte proiecte din județ. Deși legea stipulează clar că termenul maxim în care se poate reține documentația este de 30 de zile, după alte 2 săptămâni ni s-a răspuns că mai trebuie operate câteva corecturi, apoi totul a rămas blocat la doamna președintă a ARMAP.

E clar că dânsa dă dovadă de rea intenție și o vom acționa în judecată. Se vede clar interesul PDL-ului în a nu începe lucrările la aeroport până în vară, înainte de alegerile locale.

În acest sens, țin să declar că vicepreședintelui Consiliului Județean Attila Kovacs îi era teamă să nu afle Scripcaru de faptul că ne-a acordat sprijinul pentru lucrările de îndiguire a râului Desălciu, cu fonduri de la Ministerul Mediului, investiţie necesară şi care se va realiza, tot pentru aeroport“. a declarat Căncescu.

[VIDEO] Aeroportul va fi construit etapizat

[VIDEO inclus]
Se poate ateriza la Ghimbav, pe terenul unde va funcţiona aeroportul internaţional. Cei de la aeroclubul din apropiere au testat deja terenul, şi au fost extrem de mulţumiţi.

În prima etapă, investiţia propriu-zisă va fi începută de Consiliul Judeţean, care va finanţa realizarea pistei. Asta pentru că firma UTI, care câştigase licitaţia pentru proiectare, execuţie şi administrarea aeroportului s-a retras.

Neînţelegeri. La ultimele negocieri reprezentanţii societăţii nu au fost de acord să investească în prima fază pentru că, indiferent de contractul pe care trebuiau să îl semneze, pista intra oricum în patrimoniul statului român.

„Conform legii, căile de derulare, pista, imediat ce sunt construite trec în patrimoniul statului. Din cauza aceasta orice entitate privată care dorea, inclusiv UTI, să acceze fonduri de la bănci se lovea de această problemă. Investeşti într-o pistă şi imediat după terminarea investiţiei nu poţi să mai ai niciun drept asupra acestei investiţii deoarece trece automat la stat”, a declarat Mihai Pascu, director executiv al CJ Braşov.
Proiectul aeroportului de la Ghimbav prevede de acum o investiţie susţinută financiar de Consiliul Judeţean. Este doar o prima etapă.

„Aeroportul civil de la Ghimbav va fi primul din România de tip greenfield. Va avea toate facilităţile ca să poată primi, inclusiv, avion de tip boeing 737, toate seriile. Dar vor putea ateriza şi alte avioane mai mari“, a precizat Ion Grigorescu, specialist aeronautică.
Mai ieftin decât cel de la Cluj. Investitorul UTI a vrut să dimensioneze pista aeroportulului la 2.100 de metri, idee cu care cei de la Consiliul judetean nu au fost sub nicio formă de acord. În final, obiectivul va avea o lungime de 2850 de metri.

„O astfel de pistă era la limită. Trebuie să ţinem cont de faptul că aeroportul de la Ghimbav se află la o altitutinde de 500 de metri, într-o zonă montană, şi vrem ca acolo să poată ateriza în condiţii bune avioanele de mare capacitate. Dacă am fi avut o pistă de doar 2.100 de metri, mai mică decât cea de la Sibiu, am fi avut mari probleme să determinăm companiile aeriene să folosească pista noastră. Deci oferta UTI nu putea fi acceptată”, a explicat Căncescu. Preşedintele Consiliului Judeţean, spune că aeroportul brasovenilor trebuie să se compare cu cel de la Cluj ca anvergură, doar că la finanţare va fi mai cu mult mai ieftin.

Dacă pista de la Ghimbav va costa aproximativ 20 de milioane de euro, extinderea de la Cluj a fost licitată în 2008 pentru 180 de milioane de euro, de la bugetul de stat! Tot ca o comparaţie, la Braşov nu a venit niciun sprijin guvernamental pentru aeroport, deşi Emil Boc a promis acest lucru aproape de fiecare dată când a fost în vizită de lucru la primarul George Scripcaru. „Ceea ce e clar acum, noi, prin Consiliul Judeţean, vom porni construcţia pistei. Vom da drumul miercuri la licitaţie. După viabilizare, urmează construcţia pistei. După asta nu ne mai rămâne decât de construit terminalul. Nu vă ascund faptul, chiar şi noi vom putea face acest terminal, dacă vom intra într-un parteneriat Public-Privat. Noi trebuie cu forţe proprii să facem această investiţie. E clar că aeroportul nu e o «găină cu ouă de aur». Dacă ar fi fost, ar fi venit o mie de firme să se înscrie la licitaţie. E interesul nostru să avem aeroport”, a precizat Căncescu.

Se dărâmă stâna de oi

Terenul e gata nivetat pentru a putea începe efectiv la constucțiea aeroportului. Până în data de 17 octombrie se va elibera stâna de oi și se va trece la dărâmarea ei.

Nivelarea solului

Poze din 27 iunie 2011 cand se lucreaza la nivelarea solului.
Beneficiar: Consiliul Judejean Brasov – 0268 410 777
Proiectant: SC Kasim Emaka SRL Brasov si SC Iptana SA Bucuresti 0268 336 875
Constructor: SC Kasim Emaka SRL Brasov si SC Conforest SA Brasov 0268 336 875

Nr autorizarie constructie: 109/11.10.2010
Data inceperii: 28.03.2011
Data finalizarii: 30.05.2011


Licitatie

Consiliul Judeţean Braşov a lansat, pe Serviciul Electronic de Achiziţii Publice, licitaţia pentru selectarea investitorului care va realiza Aeroportul Internaţional „Iosif Şilimon”, de la Ghimbav.

Ofertele trebuie depuse până la data de
1 iunie
, valoarea contractului fiind de aproximativ 85 de milioane de euro (inclusiv TVA).

Contractul ar trebui încheiat în jurul datei de 1 august.


Licitaţia pentru
construcţia pistei şi a terminalului

Documentatie: documentatie_aeroport_brasov.rar

Termen limita: 01-06-2011

Concesionare numarul 1966/13.04.2011

Operatorii economici inregistrati au posibilitatea de a selecta anuntul in vederea primirii de notificari privind evenimentele acestei proceduri de achizitie publica.

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA

I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Judetul Brasov
Adresa postala: B-dul Eroilor nr.5 , Localitatea: Brasov , Cod postal: 500007 , Romania , Punct(e) de contact: Iordan Emilia , Tel. 0268/410777/221 , Email: investitii@judbrasov.ro , Fax: 0268/472305 , Adresa internet (URL): www.judbrasov.ro

I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
– Servicii generale ale administratiilor publice

Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu

Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI DE CONCESIONARE

II.1) Descrierea concesionarii
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de concesionare de autoritatea contractanta
PROIECTARE, EXECUTIE SI OPERARE AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV-GHIMBAV „IOSIF SILIMON”
II.1.2) Tipul contractului de concesionare si locul de executare a lucrarilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: GHIMBAV, JUD BRASOV, ROMANIA
Codul NUTS: RO122 – Brasov

II.1.3) Descrierea succinta a contractului de concesionare
Concesionarea lucrarilor si serviciilor privind finantarea, proiectarea, executia, operarea si intretinerea Aeroportului
II.1.4) Vocabularul comun privind achizitiile (CPV)
45230000-8 – Lucrari de constructii de conducte, de linii de comunicatii si electrice, de autostrazi, de sosele, de aerodromuri si de cai ferate; lucrari de nivelare (Rev.2)
45235100-4 – Lucrari de constructii de aeroporturi (Rev.2)
63731000-2 – Servicii de exploatare a aeroporturilor (Rev.2)

II.2) Cantitatea sau domeniul contractului de concesionare
II.2.1) Cantitatea sau domeniul global (incluzand, dupa caz, loturile si optiunile)
Concesionarul va trebui sa asigure finantarea, proiectarea, construirea, operarea si intretinerea Aeroportului
Valoarea estimata fara TVA: 68,925,000 Moneda: EUR
II.2.2) Procentul minim de lucrari care urmeaza sa fie atribuite unor terti

Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE

III.1) Conditii de participare
III.1.1) Informatii privind situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii generale, Declaratie privind eligibilitatea, Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006, Certificat de atestare fiscala pentru persoanele juridice, Certificat privind impozitele si taxele locale pentru persoanele juridice, Declaratie privind calitatea de participant la procedura, Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, Certificatul de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului, Certificatul constatator. Persoanele juridice straine vor depune documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident (original sau in copii conform cu originalul, insotite de o traducere autorizata in limba romana.
III.1.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii privind situatia economico-financiara. Cerinte minime:a. cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie de minimum 70 mil. Euro sau echivalentul sumei in lei Bilantul contabil si contul de profit si pierderi, precum si raportul de audit financiar pentru 2007,2008,2009 sau orice alte documente care sa ofere o imagine fidela a situatiei financiare si economice pentru ultimii trei ani (2007, 2008, 2009).Documente edificatoare (extrase de cont, linii de credit deja disponibile si negrevate de datorii, scrisoare de garantie bancara/scrisoare de intentie a finantarii investiei cu exceptia contributiei proprii a candidatului, etc.) privind asigurarea finantarii proiectarii,constructiei aeroportului(original)
III.1.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind lista principalelor servicii de proiectare (PT si DDE) realizate in ultimii 3 ani .Cerinte minime:1A. (i) 1 aeroport civil certificat de autoritatile aeronautice cu o capacitate de minim 600.000 de pasageri sau (ii) a proiectat modernizare/extinderea unui aeroport civil certificat de autoritatile aeronautice. 1B. candidatul detine certificat de autorizare valabil emis de AACR sau autoritati internationale echivalente pentru inginerie, proiectare si verificare de proiecte in domeniul aeronautic (copie conform cu originalul) 2.Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani:cerinte minime: 2A. candidatul a executat in ultimii 5 ani: (i) lucrari de constructii si instalatii din domeniul aeroportuar la cel putin 1 aeroport civil, lucrari in valoare de 25 mil euro sau(ii) lucrari de extindere si/sau modernizare pentru cel putin 1 aeroport, realizand activitatilucrari de constructii si instalatii specifice aeroportuare. 2B. candidatul detine certificat de autorizare valabil emis de AACR sau autoritati internationale echivalente pentru executie, reparatii, intretinere si/sau modernizari in domeniul aeroportuar (copie conform originalul ) 3.Declaratie privind lista principalelor prestari de servicii in ultimii 5 ani in domeniul exploatarii/operarii si intretinerii de aeroporturi civile.Cerinte minime: 3A. candidatul a realizat sau realizeaza in prezent operarea unui aeroport cu o capacitate de procesare de minimum 600 mii de pasageri pe an. si 3B. candidatul detine certificat de autorizare valabil emis de AACR sau autoritati internationale echivalente pentru intretinere, respectiv operare de aeroporturi (copie conform cu originalul) – Lista cu personalul cheie propus.Personalul cheie trebuie sa aiba cel putin 5 ani de experienta si calificari relevante de natura similara.Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune candidatul (original) .Certificatul ISO 9001-2000 sau echivalent ( copie conform cu originalul).Certificatul ISO 14001/2005 sau echivalent ( copie conform cu originalul). Sanatate si protectia muncii.

Sectiunea IV: PROCEDURA

IV.1) Criterii de atribuire
1.Valoare investitiei -25p,2.Conceptul structural -25p,3.Plan de operare -20p,4. Protectia mediului-5p, 5. Durata de realizare – 15 p, 6. Valoarea de participare in compania de proiect -10 p
IV.2) Informatii administrative
IV.2.1) Numarul de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.2.2) Termenul limita pentru depunerea candidaturilor
Data: 01.06.2011 Ora: 11:00
IV.2.3) Limba sau limbile in care pot fi redactate candidaturile
Romana

IV.3) Tipul procedurii
Dialog competitiv

Sectiunea VI: INFORMATII SUPLIMENTARE

VI.1) Contractul face parte dintr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.2) Informatii suplimentare

VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac
CONSILIUL NATIONAL DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR
Adresa postala: Str.STAVROPOLEUS, nr.6, SECTOR 3 , Localitatea: BUCURESTI , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. 0213104641 , Email: office@cnsc.ro

Organismul compentent pentru procedurile de mediere
CONSILIUL NATIONAL DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR
Adresa postala: Str.STAVROPOLEUS, nr.6, SECTOR 3 , Localitatea: BUCURESTI , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. 0213104641 , Email: office@cnsc.ro , Fax: 0213104642

VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenele de introducere a recursurilor:

VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind introducerea unui recurs
CONSILIUL JUDETEAN
Adresa postala: B-dul EROILOR, NR.5 , Localitatea: BRASOV , Cod postal: 500007 , Romania , Tel. 0298410777 , Email: office@judbrasov.ro , Fax: 0268472305

VI.4) Data expedierii prezentului anunt
07.04.2011 13:24

Britanicii sunt interesaţi să se implice în realizarea Aeroportului Braşov

Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, a spus ieri că la licitaţia organizată de Consiliul Judeţean s-ar putea înscrie şi o firmă britanică

În cursa pentru câştigarea licitaţiei privind construcţia Aeroportului Internaţional Braşov s-ar putea înscrie şi o firmă din Marea Britanie.

Atât ambasadorul Martin Harris, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, au afirmat ieri, într-o conferinţă de presă, că tehnologia pe care o deţin britanicii în domeniu ar putea fi benefică pentru dezvoltarea şi implementarea proiectului.

Ambasadorul Marii Britanii a afirmat că principala problemă a României o reprezintă infrastructura precară a drumurilor naţionale, motiv pentru care construirea Aeroportului ar duce la dezvoltarea mediului economic.

Aflat într-o vizită oficială la Braşov, Martin Harris a purtat discuţii cu preşedintele CJ despre posibilitatea dezvoltării unor proiecte comune cu Marea Britanie. Ambasadorul a precizat că intenţionează să viziteze şi sediul companiei Eurocopter: „Braşovul este un centru foarte important pentru britanici, pentru că avem proiecte importante aici”.

Referitor la proiectul Aeroportului, sursa citată a declarat că „Aeroportul este un proiect foarte interesant pentru britanici, mai ales că noi avem o tehnologie dezvoltată în acest domeniu. În România trebuie să fie dezvoltată infrastructura rutieră, pentru că este o mare problemă. Cred că Marea Britanie poate ajuta România la absorbţia de fonduri europene”. „Mâine (11 martie – n.r.) sau pe 14 martie vom publica toate datele privind caietul de sarcini şi aş fi foarte bucuros dacă s-ar înscrie şi o firmă din Marea Britanie. Până în acest moment avem două firme interesate”, a precizat Căncescu.

Tex