Turnul de control, în 2014

În privinţa construcţiei turnului de control, preşedintele CJ Braşov Aristotel Căncescu, a anunţat recent că lucrările vor necesita circa 800.000 de euro, „o sumă nu foarte mare”. Căncescu a menţionat că, dacă nu se va primi sprijin financiar de la Guvern, „turnul de control va fi construit tot din banii CJ, dar anul viitor”.
Preşedintele CJ a mai spus că, potrivit ultimelor calcule, construcţia întregului Aeroport va costa 40 de milioane de euro, faţă de 60 de milioane cât era prevăzut iniţial.

Consiliul Judeţean şi Primăria Braşov au decis să se asocieze pentru a definitiva lucrările de investiţii, deoarece până acum nu au reuşit să primească sprijin financiar guvernamental pentru proiect. Preşedintele CJ şi primarul George Scripcaru au avut o serie de discuţii preliminare cu privire la etapa ce vizează realizarea terminalului.

Terminalul se licitează la finele anului

Construcţia terminalului Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav va fi scoasă la licitaţie cel mai devreme în luna noiembrie, adică atunci când se finalizează pista. „Vom scoate la licitaţie prin concesiune realizarea terminalului şi administrarea aeroportului, deoarece bani din surse proprii ale administraţiei locale şi judeţene nu sunt şi nici pentru anii următori nu se arată soluţii bugetare pentru această investiţie”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Mihai Pascu.

El consideră că cea mai bună soluţie este găsirea unui investitor care să se implice în realizarea aeroportului şi care să primească în schimb dreptul de administrare.

De altfel, specialiştii CJ lucrează în prezent la un caiet de sarcini care să nu mai permită prezenţa la licitaţie a unor firme care să forţeze mâna autorităţilor pentru a prelua anumite riscuri comerciale. „Vrem ca la licitaţie să fie prezente firme care au experienţă în operarea de aeroporturi, astfle încât să putem alege cel mai bun investitor”, a mai spus Pascu.

Ţinta Aeroportului de la Braşov, pentru a deveni profitabil, este atingerea unui număr de un milion de călători pe an, la opt-nouă ani de la deschidere. În primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic estimat de 300.000 de pasageri.

Pista in constuctie 6 iunie 2013

pista_aeroport_brasov18iun2013

Încep lucrările la pista aeroportului

Firma care a câștigat licitatia pentru construcția pistei, Vectra Service prin Marcel Butuza, a dat asigurări că lucrările vor fi finalizate până la data de 31 noiembrie 2013, chiar dacă termenul de execuție este de 12 luni.

Poze, nu vorbe.
aeroport_brasov_24aprilie2013_3 aeroport_brasov_24aprilie2013_4 aeroport_brasov_24aprilie2013_1 aeroport_brasov_24aprilie2013_2

Vectra Service este pregatită să demareze lucrările la pista aeroportului

Până acum s-a așteptat să vină vremea bună pentru a putea începe lucrările la fața locului. Din 1 aprilie 2013, cum vremea va permite, se începe lucrările la pista de decolare/aterizare cu o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, precum şi cu acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte a acesteia.

[VIDEO] Vectra Service a semnat contractul de contruire a pistei

Au trecut 7 ani de cand initiatorul, domnul Ronald Weissberger prin firma INTELCAN TECHNOSYSTEMS INC Canada, a readus sperantele ca vom avea aeroport la Brasov. Acum cand el nu se mai afla printre beneficiari, s-a semnat contractul de construire a pistei viitorului aeroport din Brasov.

Consilul Judetean Brasov prin persoana presedintelui Aristotel Cãncescu si Vectra Service prin persoana Marcel Butuza. Sau pus de acord prin semnaturi. Dupa ce firma breasoveana a castigat licitatia publica.

[VIDEO] Conferinta de presa Aeroport Brasov 23 oct 2012

12 milioane euro + TVA sunt alocati pentru contructia pistei aeroportului (proiectare si constructie). Bani sunt in contul bancar. Au mai ramas formalitatile pe hartii.

Vectra Service SRL va constui pista

A fost stabilit câștigătorul licitației de construire a pistei aeroportului internațional de la Ghimbav. Potrivit caietului de sarcini, Vectra Service SRL a avut cea mai bună ofertă, prețul cel mai mic, adică 12,7 milioane de euro.

În cazul în care nu vor fi contestații și contractul va fi semnat, în termen de 12 luni societatea câștigatoare va trebui să finalizeze coonstruirea pistei.
„S-a tranșat licitația pentru execuția construcției pistei aeroportului. Au fost cinci oferte. A câștigat oferta cea mai serioasă. În situația în care nu vor fi contestații, din septembrie trecem la execuția pistei” a declarat Aristotel Căncescu, președintele CJ Brașov.

„Am luat în considerare prețul cel mai mic. Să nu uităm că este vorba de bani publici. Banii județului care susțin această investiţie și ni s-a părut mai mult decât firesc să luăm în considerare prețul cel mai mic. Acesta a fost ofertat de firma Vectra SRL.” a declarat Mihai Pascu, vicepreședintele CJ Brașov.

Autoritățile județene spun că celelalte oferte erau extrem de costisitoare. De exemplu una dintre firme cerea pentru construcția pistei 20 de milioane de euro fără TVA.

Vicepreședintele CJ spune că după rezolvarea contestațiilor dacă vor fi, firma câștigatoare va avea la dispoziție 12 luni pentru construcția pistei.

Următoarea etapă din proiect va fi construcţia terminalului. Oferta Vectra Service SRL a fost de 56.975.087 milioane de lei plus TVA, respectiv 12.767.526 milioane de euro plus TVA (conform cursului leu/euro solicitat prin caietul de sarcini).

Cinci oferte pentru construcţia pistei

Luni a fost termenul limită de depunere a ofertelor pentru contruirea pistei aeroportului, după ce toate încercările de blocare a licitației au fost respinse de către instituțiile abilitate.

Au fost depus oferte cinci firme românești: SC PA & CO International SRL Oituz (Bacău), SC Electrica Serv SRL, Asocierea SCC Napoca SA, SC ICCO Energ SRL (controlată de Călin Costan) şi SC Transporiect SA, SC Vectra Service SRL (controlată de Marcel Butuza) şi Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA (cu firma mamă în Barcelona), SC Conforest SA şi SC Geoarc SRL.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Mihai Pascu, a precizat că firma câştigătoare va fi anunţată în termen de zece zile.
Conform anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) este vorba despre proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare, urmând a se efectua construcţia pistei de aterizare-decolare pe amplasamentul aflat în administrarea Consiliului Județean Brașov. Valoarea lucrărilor este de 17,7 milioane de euro pentru realizarea acesteia.

„Garanţia de participare este de 1,29 milioane de lei şi trebuie depusă până la ora şi data deschiderii ofertelor. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi egală cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 de zile. Neprezentarea garanţiei de participare determină respingerea ofertei”, se mai arată în documentaţia publicată pe SEAP.

Îndiguirea pârâului Beselcin

Vicepreşedintele Consiliului Jude­ţean Braşov, Attila Kovacs, a anunţat că Agenţia Naţională de Regle­mentare şi Monitorizare a Achi­ziţiilor Publice a aprobat publicarea pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice a anunțului licitaţiei privind îndiguirea pârâului Beselcin şi amenajarea tere­nurilor din împrejurimi.

Kovacs a afirmat că decizia era firească în condiţiile în care oficialii Minis­terului Mediului şi-au dat avizul de peste trei luni şi au inclus în bugetul propriu fonduri în valoare de peste 4,2 milioane de euro pentru lucrările de îndiguire a pârâului, pre­cum şi pentru construirea unor canale de deviaţie adiacente pe o lungime de 1,8 km.