Măsurări și controlul terenului pentru a continua constucția

După ce la sfârşitul lunii mai, Consiliul Judeţean a atribuit contractul ce vizează realizarea proiectului tehnic pentru celelalte suprafeţe de mişcare de la aeroportulului, firma care va realiza aceste documentaţii, Search Corporation, va merge astăzi la faţa locului pentru a „inspecta” locul.

Proiectanţilor li se vor alătura şi reprezentanţi ai companiei SC IPTANA SA aflat in faliment Dosar 21477/3/2017 la Tribunalul BUCUREŞTI (alte detalii pe digi24.ro), care a realizat studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv, dar şi ai Apelor Române, ţinând cont că pe lângă proiectarea căii de rulare Alfa, a platformei de îmbarcare-debarcare, va fi necesară şi întocmirea proiectului pecanalizareantru extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare, inclusiv îndiguirea Pârâului Besălcin care trece prin zonă.

„Sperăm ca în cel mai scurt timp posibil să avem conturate proiectele tehnice pentru toate aceste lucrări şi să lansăm licitaţiile în vederea desemnării constructorilor. Recomandarea Curţii de Conturi a fost să avem mai întâi partea de proiectare realizată, iar apoi să derulăm o procedură separată pentru lucrările propriu-zise, astfel încât să avem listele de cantităţi şi tot ce trebuie realizat, clare, iar proiectantul să fie de partea noastră, a beneficiarului, nu a constructorului”, a precizat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.

Durata de finalizare a proiectării, conform contractului semnat cu firma Search Corporation, este de 75 de zile, pe 29 mai 2017 CJ Braşov dând comanda pentru prima etapă, respectiv realizarea documentaţiei aferente Certificatului de Urbanism. Costul realizării acestor proiecte tehnice este de 398.609,92 lei fără TVA, respectiv 474.344, 71 lei, cu TVA iunclus.

„Pe 20 iunie 2017, administraţia judeţeană a lansat licitaţia privind realizarea studiului de fundamentare care să analizeze situaţia actuală şi variantele posibile pentru finanţarea, finalizarea şi operarea obiectivului de investiţii «Aeroport Internaţional Braşov – Ghimbav». Studiul trebuie finalizat în termen de 45 de zile de la data atribuirii contractului/emiterii ordinelor de începere a serviciilor sau lucrărilor. Data-limită de depunere a ofertelor este 2 august, iar termenul maxim de evaluare a dosarelor este 28 august 2017”, a mai spus Adrian Veştea.

 

bzb.ro

Legea privind bugetul de stat pe anul 2017 acordă subvenții pentru aeroporturi de interes local

Aeroportul din Brașov este și azi neterminat. 

Vă prezentăm LEGEA prin care se poate cere subvenția, banii pentru a putea finaliza Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav.

Anexa 10, punctul 14. Litera a) din LEGEA nr. 6 din 16 februarie 2017 privind bugetului de stat pe anul 2017
Scrie că se acrodă subvenţii de la bugetul de stat pentru aeroporturi de interes local.

Legea în original, format PDF, adoptat de Parlamentul României aflat la Ministerul Finanțelor Publice.

 

Trecutul în reluare…ne vedem în 2017

nimic nou aeroportbrasov octombrie 2016

Nimic nou la aeroportul Ghimbav – Brasov – octombrie 2016

După legea votată in Parlamentul Românie, în data de 18 octombrie 2016,  care doar prelungește perioada pentru finalizarea viitorului aeroport din Brașov.  Nici vorbă de vreo finanțare. Totul se reia așa cum era odată. Adică nu sunt bani pentru a continua lucrările.

Acum diferența este, față de anii trecuți, că alți oameni sunt care vor încerca să aducă bani pentru a mișca ceva în continuarea construcției. Rămânem cu speranța până la primăvara lui 2017.

Se tot aude de „poate”, „încercăm”. Se tot declară, că doar e microfonul la gură. Iar presa scrie (mănâncă și ei o pâine).

Pază sporită la viitorul aeroport

Plenul Consiliului Judeţean Braşov a aprobat astăzi modificarea organigramei şi statului de funcţii pentru Direcţia de Pază şi Ordine a Judeţului Braşov, prin mărirea numărului de posturi de agenţi cu şase, ca şi, în cadrul rectificării bugetare, alocarea unei sume pentru achiziţia şi montarea de cabine speciale din care angajaţii să supravegheze spaţiul pe care se află deocamdată pista viitorului Aeroport Internaţional Braşov – Ghimbav.

Direcţia de Pază şi Ordine din Consiliul Judeţean a preluat paza aeroportului şantierului Aeroportului Braşov începând cu data de 1 iunie.
Continue Reading

Anul electoratului local în 2016

Anul 2016 este anul alegerilor locale în România. În Brașov fiecare canditat promite ceva legat de aeroportul de aici. Au trecut mai bine de 10 ani de când s-a început să se miște concret în a constui aeroportul în centrul țării. S-a avansat cu greu până să se facă pista de decolare/aterizare. Doar jocurile politicului a făcut să avanseze așa de greu. Vorba multă și fapte puține. Unii făceau iar alții le blocau cu contestații.

Atenție toți cetătenii regiunii Brașovului, să nu asculte promisiunile electorale care se fac în perioadă asta. Primarul actual dacă dorea cu adevărat să facă ceva la aeroport o putea face până acum. Restul sunt doar scuze.

Aici veți putea citi știri noi doar dacă se vor face în realitate ceva. Nu veți găsii povești electorale așa cum se pot găsii în presă locală și pe internet.

Prin nefaptele politicului, doar cetățenii/electoratul au de suferit de aici.

Undă verde pentru a termina lucrările

Camera Deputaţilor a votat în ședința din 28 octombrie 2015, legea PL-x nr. 618/2015 prin care cele 200 de hectare aflate în proprietatea Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov vor trece în proprietatea și administreare Consiliului Județean Brașov în vederea finalizării investiției la „Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav”.

Camera Deputaților a fost for decizional în cazul acestie legi, iar următorul pas este promulgarea actului normativ de către președintele României. Terenul va trece la CJ Brașov pe o perioadă de zece ani, timp în care trebuie finalizate toate lucrările.

Au mai rămas de făcut turnul de control și terminalul la aeroport.

Terenul a mai fost în propritatea CJ Brașov în perioada 2009 – 2014, când a expirat termenul până la care fusese pusă la dispoziție suprafața teren în vederea realizării investiției.

25.11.2015 – promulgată de Președintele României

promulgată prin Decret nr. 876/2015
– devine Legea nr. 297/2015

Liderul filialei UDMR Brasov face demersuri pentru realizarea Aeroportului

Liderul UDMR Braşov, Kovács Attila (ex-vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Braşov), a anunţat că, în calitate de consilier judeţean, va continua să se implice în derularea proiectului realizării Aeroportului. Continue Reading

[VIDEO] Primul avion care decolează/aterizează pe noul aeroport

21 mai 2014 – ORA: 11:39
E oficial, primul avion a decolat și a aterizat pe pista Aeroportului Internațional de la Ghimbav. În urmă cu câteva minute s-au finalizat testele de zbor. Totul a decurs conform planului. Peste o lună autoritățile locale vor pleca în China pentru a contracta un împrumut destinat exclusiv continuării lucrărilor la aeroport.

Continue Reading

Lucrarile se reiau in luna martie

Pista e în conservare din 15 noiembrie

Lucrările la pista aeroportului au început în aprilie 2013, cu aducerea la nivel a terenului pe care va fi amenajat aeroportul. Deşi ar fi trebuit ca pista să fie complet finalizată la 1 decembrie, pe 15 noiembrie 2013 lucrările au fost oprite, pe motiv că temperaturile prea scăzute nu permit turnarea stratului de beton de la suprafaţă. Şantierul a intrat atunci în conservare. La acel moment, infrastructura pistei era 100% finalizată, dar stratul de beton de la suprafaţă era turnat doar în proporţie de 50%.

Din acest punct vor fi reluate lucrările la sfîrşitul lunii martie, anunţă Aristotel Căncescu. Reprezentanţii CJ spun că, de la momentul reluării lucrărilor, turnarea betonului pe stratul de suprafaţă va fi gata în cîteva săptămîni. Pista va avea, în final, o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, la care se adaugă acostamentul de 15 centimetri.

Etape viitoare

Investiţia pentru construirea pistei – elementul principal al aeroportului – se ridică la 12,76 milioane de euro, fără TVA, bani pe care Consiliul Judeţean îi alocă dintr-un credit bancar accesat în 2011.

Tot dintr-un credit bancar sau credit furnizor vor fi finanţate şi celelalte elemente ale aeroportului. Potrivit unei hotărîri adoptate în luna decembrie, în următoarea etapă de realizare a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav vor fi achiziţionate, prin licitaţie, lucrările de proiectare şi de execuţie a restului suprafeţelor de rulare, respectiv apron şi taxiway, reţea de canalizare pluvială, instalaţie de balizaj, instalaţii electrice, marcaje şi inscripţionări şi fundaţii cabine.

Urmează licitaţia pentru turnul de control, construirea clădirii energetice, a remizei pentru pompieri, a staţiei de epurare monobloc, a drumului de acces, a drumului perimetral, a canalului pluvial deschis şi a reţelei din incinta aeroporului, a cabinei control acces şi, în final, a terminalului modular de călători.

După estimările Consiliului Judeţean, valoarea acestor lucrări poate varia, în funcţie de soluţiile tehnice alese, între 15,050 milioane euro şi 32,380 milioane euro (fără TVA) conform indicatorilor tehnico-economici.