Trecutul în reluare…ne vedem în 2017

nimic nou aeroportbrasov octombrie 2016

Nimic nou la aeroportul Ghimbav – Brasov – octombrie 2016

După legea votată in Parlamentul Românie, în data de 18 octombrie 2016,  care doar prelungește perioada pentru finalizarea viitorului aeroport din Brașov.  Nici vorbă de vreo finanțare. Totul se reia așa cum era odată. Adică nu sunt bani pentru a continua lucrările.

Acum diferența este, față de anii trecuți, că alți oameni sunt care vor încerca să aducă bani pentru a mișca ceva în continuarea construcției. Rămânem cu speranța până la primăvara lui 2017.

Se tot aude de „poate”, „încercăm”. Se tot declară, că doar e microfonul la gură. Iar presa scrie (mănâncă și ei o pâine).

Pază sporită la viitorul aeroport

Plenul Consiliului Judeţean Braşov a aprobat astăzi modificarea organigramei şi statului de funcţii pentru Direcţia de Pază şi Ordine a Judeţului Braşov, prin mărirea numărului de posturi de agenţi cu şase, ca şi, în cadrul rectificării bugetare, alocarea unei sume pentru achiziţia şi montarea de cabine speciale din care angajaţii să supravegheze spaţiul pe care se află deocamdată pista viitorului Aeroport Internaţional Braşov – Ghimbav.

Direcţia de Pază şi Ordine din Consiliul Judeţean a preluat paza aeroportului şantierului Aeroportului Braşov începând cu data de 1 iunie.
Continue Reading

Anul electoratului local în 2016

Anul 2016 este anul alegerilor locale în România. În Brașov fiecare canditat promite ceva legat de aeroportul de aici. Au trecut mai bine de 10 ani de când s-a început să se miște concret în a constui aeroportul în centrul țării. S-a avansat cu greu până să se facă pista de decolare/aterizare. Doar jocurile politicului a făcut să avanseze așa de greu. Vorba multă și fapte puține. Unii făceau iar alții le blocau cu contestații.

Atenție toți cetătenii regiunii Brașovului, să nu asculte promisiunile electorale care se fac în perioadă asta. Primarul actual dacă dorea cu adevărat să facă ceva la aeroport o putea face până acum. Restul sunt doar scuze.

Aici veți putea citi știri noi doar dacă se vor face în realitate ceva. Nu veți găsii povești electorale așa cum se pot găsii în presă locală și pe internet.

Prin nefaptele politicului, doar cetățenii/electoratul au de suferit de aici.

continuare-oct-2015

Undă verde pentru a termina lucrările

Camera Deputaţilor a votat în ședința din 28 octombrie 2015, legea PL-x nr. 618/2015 prin care cele 200 de hectare aflate în proprietatea Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov vor trece în proprietatea și administreare Consiliului Județean Brașov în vederea finalizării investiției la „Aeroport Internaţional Braşov-Ghimbav”.

Camera Deputaților a fost for decizional în cazul acestie legi, iar următorul pas este promulgarea actului normativ de către președintele României. Terenul va trece la CJ Brașov pe o perioadă de zece ani, timp în care trebuie finalizate toate lucrările.

Au mai rămas de făcut turnul de control și terminalul la aeroport.

Terenul a mai fost în propritatea CJ Brașov în perioada 2009 – 2014, când a expirat termenul până la care fusese pusă la dispoziție suprafața teren în vederea realizării investiției.

25.11.2015 – promulgată de Președintele României

promulgată prin Decret nr. 876/2015
– devine Legea nr. 297/2015

Liderul filialei UDMR Brasov face demersuri pentru realizarea Aeroportului

Liderul UDMR Braşov, Kovács Attila (ex-vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Braşov), a anunţat că, în calitate de consilier judeţean, va continua să se implice în derularea proiectului realizării Aeroportului. Continue Reading

primul avion aeroport brasov

[VIDEO] Primul avion care decolează/aterizează pe noul aeroport

21 mai 2014 – ORA: 11:39
E oficial, primul avion a decolat și a aterizat pe pista Aeroportului Internațional de la Ghimbav. În urmă cu câteva minute s-au finalizat testele de zbor. Totul a decurs conform planului. Peste o lună autoritățile locale vor pleca în China pentru a contracta un împrumut destinat exclusiv continuării lucrărilor la aeroport.

Continue Reading

Lucrarile se reiau in luna martie

Pista e în conservare din 15 noiembrie

Lucrările la pista aeroportului au început în aprilie 2013, cu aducerea la nivel a terenului pe care va fi amenajat aeroportul. Deşi ar fi trebuit ca pista să fie complet finalizată la 1 decembrie, pe 15 noiembrie 2013 lucrările au fost oprite, pe motiv că temperaturile prea scăzute nu permit turnarea stratului de beton de la suprafaţă. Şantierul a intrat atunci în conservare. La acel moment, infrastructura pistei era 100% finalizată, dar stratul de beton de la suprafaţă era turnat doar în proporţie de 50%.

Din acest punct vor fi reluate lucrările la sfîrşitul lunii martie, anunţă Aristotel Căncescu. Reprezentanţii CJ spun că, de la momentul reluării lucrărilor, turnarea betonului pe stratul de suprafaţă va fi gata în cîteva săptămîni. Pista va avea, în final, o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri, la care se adaugă acostamentul de 15 centimetri.

Etape viitoare

Investiţia pentru construirea pistei – elementul principal al aeroportului – se ridică la 12,76 milioane de euro, fără TVA, bani pe care Consiliul Judeţean îi alocă dintr-un credit bancar accesat în 2011.

Tot dintr-un credit bancar sau credit furnizor vor fi finanţate şi celelalte elemente ale aeroportului. Potrivit unei hotărîri adoptate în luna decembrie, în următoarea etapă de realizare a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav vor fi achiziţionate, prin licitaţie, lucrările de proiectare şi de execuţie a restului suprafeţelor de rulare, respectiv apron şi taxiway, reţea de canalizare pluvială, instalaţie de balizaj, instalaţii electrice, marcaje şi inscripţionări şi fundaţii cabine.

Urmează licitaţia pentru turnul de control, construirea clădirii energetice, a remizei pentru pompieri, a staţiei de epurare monobloc, a drumului de acces, a drumului perimetral, a canalului pluvial deschis şi a reţelei din incinta aeroporului, a cabinei control acces şi, în final, a terminalului modular de călători.

După estimările Consiliului Judeţean, valoarea acestor lucrări poate varia, în funcţie de soluţiile tehnice alese, între 15,050 milioane euro şi 32,380 milioane euro (fără TVA) conform indicatorilor tehnico-economici.

Beton turnat de 10%

Lucrările la pista aeroportului continuă la această oră, după ce în perioada ploioasă acestea au fost sistate. 50.000 de metri cubi trebuie turnaţi pentru pista aeroportului, care va avea o lungime de 2.820 de metri.

„Până la această oră s-au finalizat lucrările în proporţie de 10% în ceea cee priveşte turnarea betonului. Pentru ca lucrările să meragă mai repede am şi instalat o staţie de betoane de mare capacitate chiar aici pe şantier. Din păcate, am oprit lucrările şi ne-am uitat la cer, să se oprească ploaia. 40 de zile ne mai trebuie pentru a încheia lucrările, dar terbuie să fie vreme bună, pe pentru că nu putem turna beton pe vreme ploiasă sau la temperaturi negative“, a declarat astăzi Marcel Butuza, patronul firmei Vectra Service, care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Braşov.

Pista aeroportului Brașov la data de 14 sept 2013

Pista aeroportului din Brașov se constuiește. Avem două poze unde se pot vedea stadiul lucrărilor.
aeroportbrasov_pista14sept2013_2 aeroportbrasov_pista14sept2013_1